Page 29 - Life in Life - Ocak 2020
P. 29
Resmi evraklar için çekilmiş vesikalıklar, kişisel Venedik sonrası iki sanatçı arkadaşımla ARTin90
efemera, Devran yerleştirmesi hep bu serginin inisiyatifini kurduk. Mekanımızda ve İstanbul
hazırlanış sürecinde üretilmiş işlerdi. GaleriBu da ‘Güvertede’ sergimizi yaptık. Sergi
sonrası bizim için değerli isimlerden destekleyici
yorumlar aldık. Güvertede memleketin gidişatına,
kendi öznelliklerine ve kişisel tarihlerine tutunarak
direnen üç sanatçının duruşuydu. Orada mekana
özgü yerleştirme olan ‘Solmaz’ ortaya çıktı.
Annemin kişisel öyküsünden yola çıkıp eski-
Türkiye’ye bakmak istemiştim: Cumhuriyet’in
Modernizm mayası bu ülkede ne kadar tutmuştu ?
Bugünün şizofrenisini nasıl anlayabilirdik ?
Görsel 2. Devran 80 cm çapında eski coğrafya
haritalarından oluşturulmuş spiral yerleştirme
Biri-Hiç-Biri Sergisi / Venedik, 2018
Serüven, aslında daha önce başlamıştı. İlk solo
sergimi, 2017 yılında Ankara’nın metrekaresi ile
ters orantılı ileri sanat anlayışına sahip hipster
galerisi Tilki’de açmam büyük şanstı. Sanatsal
anlayışımın Ankara’da karşılığını bulmuş gibiydim.
Hergüne düşülen bir görsel not şeklinde ürettiğim
sayfalardan oluşan sergiyi / ‘İroni Günlükleri’ni
onlar da yabancılamamışlardı. İçgüdülerim Görsel 4. Solmaz Mekana Özgü Yerleştirme –
zamanın ruhuna yakın yerlerde dolaştırıyordu beni. Güvertede Sergisi / GaleriBu, İstanbul, 2018
Ardından TUYAP Artist’te dedektifliğe soyundum.
Bir dedektif kolajı ile içimizdeki kimlikleri
oluşturan kütüphaneye bakmak istedim. K
işim böyle ortaya çıktı. K gerçek kütüphanem
üzerinden beni ben yapmış kitaplardan, başka bir
kütüphaneye erişiyordum. Tinimdeki çoğul kimlik
kütüphanesine.
Görsel 3. İroni Günlükleri. Kolaj yerleştirme. İroni
Günlükleri Sergisi / Tilki Galeri, Ankara, 2017
29