Page 28 - Life in Life - Ocak 2020
P. 28

life  RÖPORTAJ



























                                                              nevuga@gmail.com | www.nevuga.com







       Bize kendinizden bahseder misiniz ve  sanat            –her neyse o-  hep  hayatımdaydı. Ceketimin
       serüveninizden bahsedebilir misiniz, nasıl             cebinde Gergedan Dergileri işe gidişlerimi
       bir yol izlediniz ?                                    hatırlarım. Bu oluş süreci sonunda öyle bir

       Yollar uzaktan birbirine benzer, ama ayrıntılarda      noktaya ulaştı ki 2018 yılında 25 yıllık kurumsal
       farklılık göstermeye başlar. Ayrıntılara  nufuz        mühendislik hayatımı sonlandırma kararı aldım.
       ettiğinizde  sonunda  bir tekillikle yüzleşirsiniz.    Aynı yıl  Venedik’te yaptığım solo ‘Biri-Hiçbiri’
       Tanık olduğunuz artık eşsiz bir varoluştur. Sanat      sergisi bu kırılmayı sorgulayan, içimizdeki çoğul
       her ikisinin peşindedir. Tipik ve tekil olan.          kimliklerden yola çıkıyordu.
       Cumhuriyet’in de  sayesinde bulundukları koşulları
       aşan mühendis bir baba ile Gazi Resim’den resim
       öğretmeni bir annenin oluşturduğu mütevazi orta
       sınıf çekirdek ailenin çocuğu olmanın konforu
       ile benliğim oluşmaya başladı. Onların yeni
       modern hayata en azından kitaplar düzeyinde ayak
       uydurmuş olmaları, düşünsel özgürlüğe saygıları
       kardeşimle benim önümüzde entellektüel bir ufuk
       açmıştı. Annemin resim kitaplarındaki dünyaların
       ve babamın analitik bakışının bileşimiydim sanki
       gençlik yıllarımda.

       Ülkenin o zaman mütevazi ailelerinin çocuklarının
       girebildiği parasız iyi okullarında (Anadolu Lisesi,
       ODTÜ) geçen eğitim ve öğrenimim de bu ufka
       katkı yaptı. Yine de anne babadan miras alınan
       ekonomik kaygılar ile mühendisliği seçip  yıllarca   Görsel 1:, Kimlik Kutusu (40x50 cm) Lightbox
       kurumsal hayatta çalışırken, “sanat” denen şey     (Işıklı Pano). Biri-Hiç-Biri Sergisi / Venedik, 2018

      28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33